Język angielski


Dodatkowa godzina języka angielskiego, dla uczniów potrzebujących 
wsparcia w nauce - wtorek godz. 9.00.
Jeśli macie zajęcia, to może być o godz. 10.00.
Zapraszam


Dear Students,

Thank you all for this year’s work.
Have a nice and happy holiday
with lots of smile and joy.
Stay healthy and safe, take a rest
and come back in September
with fantastic holiday memories.

Your English teacher


15.06-25.06.2020

LEKCJE POWTÓRZENIOWE


8.06-12.06.2020
Lesson 1,2
Subject: Revision and consolidation of material from class V.

Powtórzyć słowniczki do wszystkich rozdziałów w podręczniku, gramatykę str. 122-131 w zeszycie ćwiczeń oraz rozmówki we wszystkich częściach "C" podręcznika.

Lesson 3
Subject: "The London Eye".

Wykonać notatkę o kole widokowym w Londynie. Osoby, które  uczestniczą w lekcjach online nie muszą przesyłać.


1.06.-5.06.2020 

Nauczyć się wszystkich słówek ze str. 102 w podręczniku.
Nie trzeba nic przesyłać.

Lesson 1
Subject: Giving directions - exercises.

Zeszyt ćw. str. 98-99.

Lesson 2, 3
Subject: Revision and consolidation of unit VIII

Zeszyt ćw. str. 100-101
Samoocena - podręcznik str. 103 - same odp. do zeszytu.

25.05-29.05.2020
Nie trzeba nic przesyłać.

Nauczyć się czytać, tłumaczyć i opowiadać o Wielkim Kanionie (str. 98)
oraz pytać o drogę i wskazywać, jak dojść w różne miejsca 
(rozmówki str. 100 - żółta ramka).

Zeszyt ćwiczeń str. 97.
Lesson 1
Subject: Things to do on holiday - speaking practice.

 Ćw. 5 i 6 str. 99 - ustnie / podręcznik

Lesson 2
Subject: To be going to - wyrażanie zamiaru.

Przepisać pomarańczową ramkę str. 99 z podręcznika .
Ćw. 7, 8 str. 99 - ustnie / podręcznik

Lesson 3
Subject: "Destinations" - listening and reading. Giving directions.

Przepisać i przetłumaczyć żółte rozmówki ze str. 100 z podręcznika.


18.05 - 22.05.2020
Termin przesyłania prac: do 22 maja.

Zeszyt ćw. str. 94-96- przesyła I grupa.
Nauczyć się czytać, tłumaczyć i opowiadać "The Crystal Ball  Mystery" str. 96.

Lesson 1
Subject: The Crystal Ball Mystery VIII - reading and listening. 

Przepisać środki transportu, czasowniki związane z podróżowaniem - 102 str.
i nauczyć się - nie przesyłać.

Lesson 2
Subject: Have a nice trip! Talking about travelling.

Przepisz poniższe słowa i zwroty (naucz się ich) 
oraz ułóż z nimi 5 zdań o różnych środkach transportu przesłać.

comfortable - wygodny
fast - szybki
slow - powolny
exciting - ekscytujący
dangerous - niebezpieczny
tiring - męczący
boring - nudny
noisy - głośny, hałaśliwy
not feel well - nie czuć się dobrze
be scared - bać się, być przestraszonym
get stuck in a traffic jam - utknąć w korku ulicznym

Lesson 3
Subject: "The Grand Canyon" - reading and listening. 
Talking about things  to do on holiday.

Przepisz wakacyjne czynności - str.102 i naucz się ich/ nie przesyłać.

Na podstawie tekstu ze str. 98 napisz notatkę o Wielkim Kanionie 
oraz czy chciałbyś zwiedzić to miejsce i dlaczego
(min. 50 słów) - do przesłania.

Wyobraź sobie, że byłaś /byłeś na wakacjach Twoich marzeń. Opisz, co robiłeś wykorzystując jak najwięcej zwrotów  z zielonej ramki na str. 99("Things to do on holiday")
 Pamiętaj, żeby zamienić czasowniki na czas przeszły prosty - do przesłania..



11.05-15.05 
Termin przesyłania prac: 15 maja
Lesson 1
Subject: Revision of unit 7.

Przesłać poniższe dwa ćwiczenia:
Exercise 1
Przepisz czasowniki, podaj ich formy Past Simple oraz przetłumacz na język polski,
według wzoru:
feel - felt    czuć, odczuwać
know                                    
build                                      
ride                                        
sing                                       
say                                        
come                                     
find                                        
blow                                      
see                                         
win                                         
get                                          
drink                                      
eat                                          
leave                                       
make                                       

Exercise 2
Przetłumacz na język angielski, według wzoru.

1. Styczeń jest pierwszym miesiącem roku.
January is the first month of the year.
2. Luty jest drugim miesiącem roku.
3. Marzec jest trzecim miesiącem roku.
4. Kwiecień jest czwartym miesiącem roku.
5. Maj jest piątym miesiącem roku.
6. Urodziny Kate są 13 maja.
Kate's birthday is on the thirteenth of May.
7. Urodziny Jane są 31 lipca.
8.  Urodziny Toma są 12  sierpnia.
9. Moje urodziny są..................... .
10. Urodziny mojej mamy są............................. .

Lesson 2
Subject: Consolidation of unit VII.

Ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 88 - 89 - zrobimy wspólnie.

Przesłać poniższe 2 ćwiczenia:
Exercise 1
Ułóż pytania do zdań, według wzoru. Pamiętaj o zamianie czasowników na I formy.

1. Mum made a cake for Sally's birthday.
Did Mum make a cake for Sally's birthday?
2. Dad took the chairs out of the living room.
.................................................................................. ?
3. They found colourful balloons.
................................................................................... ?
4. Sally felt very excited.
....................................................................................?
5. They had a whale of a time at the party.
.....................................................................................?

Exercise 2
Ułóż przeczenia do zdań, według wzoru. Pamiętaj o zamianie czasowników na I formy.
1. Mum mad cupcakes.
Mum didn't make cupcakes. 
2. Dad took out all the carpets.
........................................................................
3.Sally felt terrible.
....................................................................... .
4. They drank ice tea.
....................................................................... .
5. They watched Star Wars at the party.
...................................................................... .

 Lesson 3
 Subject: Explorers' Club: "Ice hockey"

Zeszyt ćw. str. 90 - 91 - do przesłania I grupa (bo druga zdążyła zrobić podczas zajęć).

Na podstawie tekstu ze str. 92 napisz min. 50 słów o hokeju na lodzie-  do przesłania (wszyscy).

Ćw. 9*str. 89 - przesyłają ochotnicy.

4.05-8.05

Lesson 1
Subject: Questions in Past Simple - exercises.

Ex.10 p. 87  - ustnie.

Lesson 2
Subject: Talking about sports and sports rules.

Do nauczenia się: 
czytać, tłumaczyć i opowiadać o ulubionych sportach Scotta i Tarcy 
oraz zasadach w nich obowiązujących.

Przepisać "Phrase Book str. 88 - nie przesyłać.

Str. 88- zrobimy wspólnie.

Do przesłania: 
1. Describe Scott's and Tracy's favourtie sports (str. 88). Min. 50 słów.
2. Write about your favourite sport. What do you need to play it? What are the rules in this sport? Min. 50 słów

Lesson 3
Subject: Extreme sports and equipment - lexical and pronunciation exercises.

Zeszyt ćwiczeń str. 86-87 - zrobimy wspólnie.

27.04 - 1.05. 2020

Lesson 1
Subject: "Rock climbing" - reading, listening and speaking.

Ex.1,2,3,4,5 p. 86-87 - zrobimy wspólnie.
Przepisać "Zwroty i wyrażenia związane ze sportem" str. 90 i nauczyć się ich (nie przesyłać).
Czytać, tłumaczyć i opowiadać "Rock climbing" (str. 84 też aktualna).
Praca w parach na ocenę: ułożyć do zeszytu razem 15 zdań ze słówkami ze str. 90 
(sportami ekstremalnymi  i zwrotami związanymi ze sportem) i przesłać do nauczyciela. W pary uczniowie dobierają się sami - poza zajęciami.

Lesson 2
Subject: Cardinal and ordinal numbers.

Zeszyt ćwiczeń str. 84 -przesłać.
Przepisać do zeszytu (wersja łatwiejsza - kto przepisał poprzenią, dłuższą wersję, to nie musi przepisaywać tej poniższej):





Lesson 3
Subject: Past Simple - "Wh-questions". Pytania szczegółowe.

Zeszyt ćw. str. 85 - przesłać.
Who? Kto?
What? Co?
When? Kiedy?
Where? Gdzie?
Why? Dlaczego?
Whose? Czyj?

Słówko pytające + did +podmiot +  I forma czasownika  + reszta zdania.

Where                     did      you                 swim                        yesterday?
Gdzie ty pływałeś wczoraj?
What                        did      you                 do                            at the beach?
Co robiłeś na plaży?
When did you go to bed last night?
Kiedy poszedłeś spać zeszłej nocy?

Ex. 8,9,10 p. 87 - zrobimy wspólnie.


22.04 - 24.04.2020
Temat 1
Subject: Past Simple - workbook exercises.



Ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.
 
Temat 2
Subject: Relating past events - speaking and writing.


Uzupełnić wykreślankę na str. 82 w zeszycie ćwiczeń (ćw. 2)
oraz czasowniki w czasie przeszłym - do przesłania.
Cała strona 83 zeszyt ćwiczeń - do przesłania.
Do zeszytu przepisać kolejne 15 czasowników nieregularnych
z okładki zeszytu ćwiczeń, wraz z tłumaczeniem i przesłać.


Osoby, które nie uczestniczyły w lekcji online przesyłają 
str. 82-83 z zeszytu ćw. (całość).

15.04.-21.04.2020
Temat 1: The Crystal Ball Mystery: You are under arrest!
Przeczytac historyjkę i zrobić ćw. 2 str. 84 z podręcznika 
(same odpowiedzi do zeszytu) -
(przysyłają osoby, które nie uczestniczyły w lekcji online).

Temat 2: Past Simple - irregular verbs.
Przepisać -
(przysyłają osoby, które nie 
uczestniczyły w lekcji online).
Czasowniki nieregularne nie tworzą czasu Past Simple przy pomocy końcówki -ed.
Trzeba znaleźć ich II formy w tabeli czasowników nieregularnych

 i zapamiętać je. (Tabela znajduje się na samym końcu zeszytu ćwiczeń - na okładce).

Ex. 5 p. 85
fall - fell  spadać, upadać
swim - swam  pływać
find - found   znaleźć, znajdować
fly - flew  latać
see - saw    widzieć, zobaczyć
leave - left   opuszczać, zostawiać
hear - heard   słyszeć
get - got   dostawać, otrzymać, dotrzeć
Ex. 6 p. 85
buy - bought  kupować
catch - caught   łapać
do - did     robić

drink - drank  pić
eat - ate   jeść
feel - felt   czuć się
get - got
have -had    mieć
go - went  iść, jechać
make - made - robić, wykonywać
read - read  czytać
take - took  brać
Temat 3: Irregular verbs - exercises. 

Ćw. 7 i 8 str. 85 z podręcznika - same odpowiedzi (przysyłają osoby, które nie 
uczestniczyły w lekcji online).
Przepisać słówka "sporty ekstremalne" str. 90 (podręcznik)
Czytać i tłumaczyć str.84 i 76
Z tabelki na okładce zeszytu ćwiczeń przepisać 15 linijek.
Bez wysyłania.


............................................................................................................................
Nauczyć się na oceny: czytać i tłumaczyć str. 76, 
odmiana Past Simple  - tabelka z bloga (która jest w zeszycie)
żółta ramka str. 76, czas wolny, film i telewizja str. 78

02.04-08.04

Temat 1: Writing a film review. 
Przepisać 1 recenzję do wyboru:  "Shrek" (8,9 str. 77), "The Pink Panther"  lub "Batman"
(3 str.79) 

Temat 2/3: Revision and consolidation of unit 6.
Uzupełnić zeszyt ćw. str. 76-77
Do zeszytu: ćw. 2 str. 79 z podręcznika.
............................
(Zadanie dodatkowe dla ochotników*
Napisać recenzję wybranego przez siebie filmu -ćw.11 str.77: 
Paragraf 1:Podać tytuł oraz jaki to gatunek filmowy.
Paragraf 2: O czym był ten film?
Paragraf 3:  Którzy bohaterowie Ci się podobali i dlaczego?
Paragraf 4: Twoja opinia o filmie 
(może być pozytywna, zachęcająca do jego obejrzenia: 
You should watch it! Powinniście go obejrzeć!
It's definitely worth watching. Jest z pewnością wart obejrzenia.
lub negatywna:
I wouldn’t really recommend it because... Nie polecałbym tego, ponieważ...)


26.03- 01.04

TEMAT 1: Past Simple - pytania i przeczenia.
Wykonać całe ćw. 7 str. 75 z podręcznika do zeszytu.
Podaję jeszcze odmianę, bardzo proszę przepisać.
Zdania twierdzące
I listened
You listened 

He listened
She listened
It listened

We listened
You listened
They listened
Pytania: Czy…?

Did I listen…?
Did you listen…?

Did he listen…?
Did she listen…?
Did it listen…?

Did we listen…?
Did you listen…?
Did they listen…?
Przeczenia

I didn’t listen
You didn’t listen

He didn’t listen
She didn’t listen
It didn’t listen

We didn’t listen
You didn’t listen
They didn’t listen

TEMAT 2: Hobbies and interests
Dialog na stronie 76 w podręczniku. Ćw. 2 str. 76 do zeszytu. 
Przepisać i przetłumaczyć żółtą ramkę z podręcznika - str. 76
Nauczyć się słówek “Czas wolny” str.78.

TEMAT 3: 
Hobbies and interests - ćwiczenia. Zeszyt ćwiczeń - str. 74,75.
Nauczyć się słówek “Film i telewizja” str. 78.


Z POPRZEDNIEGO MATERIAŁU aktualne tylko te zagadnienia

  • Czytać i tłumaczyć "The Crystal Ball Mystery" str. 72 
  • Ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do str. 73.
Podaję jeszcze poprzedni materiał, żeby wszystko było w jednym miejscu.

 "The Crystal Ball Mystery" str. 72 
Przeczytać definicje czasu Past Simple ( str.128-129)
Przepisać "Grammar" str. 73  
Przepisać i przetłumaczyć  "Vocabulary" str. 73, 75
Ćwiczenia z podręcznika: 4 str. 73; 5, 8 str. 73 - same odpowiedzi
Przeczytać t "Who was Walt Disney?" -str.74, ćw. str.74-75 same odp.
Zeszyt ćw. str. 70-73

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz